Глинена колица из Дупљаје
Већ се зна шта је точак и да се птица
може упрегнути у кола, да вози кога?
Сунце ил неког птичјег бога
што цвркуће ил говори закон Југа,
закон о плођењу једнак за овас, човека
и летећи род, за крзна, траве и дрвећа друга.
Проповеда се буђење за подземне клице
у троуглу док гуска влаче
облик своје богињице, подсетник
за тела што топлотом зраче, док спавају
на крају зиме и точак се по блату котрља,
као месец што се извлачи из трице.
Реч је можда била превелика почаст
за брбљивца којем је била дана,
и запрега сад скупља своје остатке
да их стави под поклопац и однесе.
А говор се не противи повратку у птичји кљун.
Нити ће за немост будућу људи тражити кривца.
Први храм на Малти
Жртвеник
је уређен за спокојство
и
повратак у састав телесног дана.
Затим
и довратна стена храбри
На
претварање блуда у свештено својство.
Игра
се зеленог сјаја пренела одоздо
до
праоблика велике стене.
коју
морепловац избављен од свог слома
кроз
полусклопљене очи гледа
из
пећине где се мреже сенки љуљају
и
суше док море постаје звук и време.
Одисеј
виче: хвала Вулкану
за
влакна од базалта и спрема се да изађе
на
белегу сунца на двобој
у
каменом кругу где је крв распоређена
на
стада. Суровост постаје разложна
и
скупштина неба, ветра и воде потврђује да је божанство ‒дијагонала
и
светлост на руци која ствара.
Краљевски обед пред
пећином
Зашто
стари краљ седи пред гротлом?
Да
ли ће бити заробљен у алхемијској флаши?
Или
хоће гозбом да разгали успомене
кад
је био одметнут у шуме
и
с дивовским старешином морао да се бори.
Подгрева
прсте на ватри, победник
из
бајке, у гостима га затичу
безлисне
гране и ловци са уловом зечјим
у
наручју. Шта га још чека?
Повратак
у царство, што је отров,
или
преображај тела који га плаши?
Прешао
би у другу слику, али не уме.
О храму
Помазаник
је проговорио први
о
томе да ће храм да сруши
и
то брзо, као претходни чин Сазнања.
И
рекао је да ће самог себе да сазда
За
три дана, и да претвори у посредника тела
Која
се нису у људском знаку обрела.
Но
гледалишту је и то било дуго,
оптужише
га да оклева,
и
нађоше се у рушевинама Упропашћена.
А рушевина је, као
што рече
Јован
од Откровења,
једна
од првих појава храма.
Из збирке Улазак у Кремону
COMMENTS